Βλεφαρίτιδα

Η βλεφαρίτιδα είναι μία χρόνια φλεγμονή των βλεφάρων. Είναι μία συχνή νόσος όλων των ηλικιών αλλά συναντάται συχνότερα σε άτομα με λιπαρή επιδερμίδα και άλλες δερματολογικές παθήσεις όπως κοινή ακμή, ροδόχρους ακμή και σμηγματορροϊκή δερματίτιδα. Μπορεί να διαγνωσθεί κατά τον τακτικό οφθαλμολογικό έλεγχο.

Ανάλογα με τη βαρύτητα της νόσου μπορεί να προκαλέσει ηπιότερα ή πιο έντονα συμπτώματα. Συνήθως οδηγεί σε ερυθρότητα των ματιών και των βλεφάρων (κυρίως των βλεφαρικών χειλών), αίσθηση καψίματος και ξένου σώματος, φωτοευαισθησία ενώ επίσης μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει προβλήματα ξηροφθαλμίας.

Βαριές μορφές της νόσου συνδέονται με την ανάπτυξη χαλαζίων και κριθής (κριθαρακίων), απώλεια βλεφαρίδων, καθώς και με φλεγμονές του κερατοειδούς ή / και του επιπεφυκότα (κερατοεπιπεφυκίτιδα).

Η βλεφαρίτιδα είναι μία χρόνια νόσος, η οποία δεν μπορεί να θεραπευτεί δια παντός. Χρειάζεται υπομονή και σωστή ενημέρωση. Κατά τη διάρκεια του έτους θα υπάρχουν συνήθως εποχές με λιγότερη ενόχληση και άλλες περίοδοι με πιο έντονα συμπτώματα.

Στόχος της συμπτωματικής αντιμετώπισης είναι να μαλακώσουμε και να απομακρύνουμε τις κρούστες από τις βλεφαρίδες για τη καλύτερη λειτουργία των αδενών του Meibom.

Η υγιεινή των βλεφάρων χρειάζεται συχνή επανάληψη και περιλαμβάνει ειδικές λοσιόν, θερμά επιθέματα, τοπικό μασάζ και πλύσεις με ζεστό νερό.

Σε πιο έντονες περιπτώσεις, και ειδικά αν έχει επηρεαστεί ο επιπεφυκότας και ο κερατοειδής, συνήθως θα χρειαστεί και μία τοπική αντιφλεγμονώδης και αντιβιοτική αγωγή για κάποιες μέρες μέχρι να ξεπεραστεί η οξεία φάση.

Καλέστε μας στο 210 8081216 ή απλώς συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας το συντομότερο δύνατο.